Pielęgnacja szyb od podszewki
Gdy robi się ciemno, a do tego jeszcze pada, wystarczy dodać światła aut jadących z przeciwka, by otrzymać idealny przepis na złą widoczność.
Mnóstwo rys tworzących refleksy, ślady owadów, parujące szyby, a w zimie mażące się wycieraczki – to tylko kilka problemów z całej listy. By się ich pozbyć, wystarczy przejść kilka kroków i poświęcić jeden wieczór.
Krokiem pierwszym jest ocena, czy nasza szyba wymaga polerowania. Latem często nie zauważamy tego problemu, szczególnie w autach, którymi nie jeździmy po zmierzchu. Jednak gdy dzień staje się krótszy, a deszcz zacina coraz częściej, zauważamy problem z widocznością. Tutaj z pomocą przychodzą nam tzw. glass polishe, czyli gotowe pasty do polerowania szkła lub tlenek ceru. Szyby, z uwagi na ich twardość, polerujemy filcem do szkła (flexipads) – ręcznie lub przy użyciu maszyny polerskiej. Warto przy tym zabezpieczyć sąsiednie elementy przed ubrudzeniem ich pastą polerską, która lubi wszędzie zostawiać białe kropki.
Proces polerowania mikrozarysowań oraz usuwania osadów wapiennych po twardej wodzie.
Kolejnym krokiem jest umycie szyb. Warto użyć przy tym mikrofibr „waflowych” dedykowanych do szyb, takich jak ADBL Goofer, Work Stuff Zephyr i płynu do szyb, np. Aqua Glass Cleaner lub płynu z efektem hydrofobowym, np. Soft99 Glaco de Cleaner.
Mothers Revision + Adbl Goofer
Kolejnym etapem jest zabezpieczenie szyb powłoką hydrofobową („niewidzialną wycieraczką”). Po zabezpieczeniu szyb ochrona utrzymuje się do pół roku, a krople z naszej szyby „uciekają” już od 50 km/h. Tutaj do wyboru mamy płyny do szyb, zestawy niewidzialnej wycieraczki z preparatami do przygotowania szkła (krok pierwszy), gotowe powłoki hydrofobowe z aplikatorem lub te ze zwykłym atomizerem, które musimy aplikować własnoręcznie.
Efekt kropelkowania po zastosowaniu powłoki kwarcowo-ceramicznej
Warto też pamiętać o częstej wymianie piór wycieraczek, które zgarniają cały brud z naszych szyb, przez co szybko twardnieją i się niszczą. O wiele łatwiej utrzymać ich czystość, używając dobrych płynów do spryskiwaczy, np. Sonax.
Bezpieczny płyn do spryskiwaczy Sonax
Jeśli mamy problem z wiecznie parującymi szybami, idealnym produktem będzie tzw. antypara (CarPro FogFight) i regularna wymiana filtra kabinowego.